Четвер
21.11.2024
09:38
Вітаю Вас Гість
RSS
 
РМО учителів біології і хімії Солонянщини
Головна Реєстрація Вхід
Увага!!! Новий навчальний рік »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Шановні колеги!

На даній сторінці ви знайдете інформацію щодо підготовки до нового навчального року.


 

2016 / 2017 навчальний рік

БІОЛОГІЯ

Методичні рекомендації МОН  щодо викладання біології 

Методичні рекомендації ДОН щодо викладання біології

Зміни до програми з біології 

Програми

Календарне планування біологія 8 клас 2016/2017

Затверджено

об’єднаним засіданням РМО

учителів природничих дисциплін

(географії та економіки, біології, хімії)

протокол №1 від 26.08.2016р.

Рекомендації  серпневого засідання РМО  учителів біології 

Закон України „Про загальну середню освіту”, нові Державні стандарти вимагають нового тлумачення змісту біологічної освіти та характеру їх спрямованості.

В основу навчально-виховного процесу покладаються завдання розвитку особистості:

  • формування компетентності, умінь, навичок;
  • здатності самостійного пошуку інформації;
  • прийняття рішень;
  • формування конструктивних розумножиттєвих орієнтирів.

Керуючись нормативно-правовою базою викладання біології у 2016-2017  навчальному році та матеріалами засідання

РЕКОМЕНДУЄМО

  1. Протягом 2016/2017 навчального року керуватися діючою нормативно-правовою базою: наказами МОН України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, методичними рекомендаціями МОН України та рекомендаціями ДОІППО щодо викладання біології   (відповідно діючих нормативно-правових документів)
  2. Закцентувати увагу на компетентнісному, діяльнісному і особистісно-зорієнтованому підходах до навчання біології.
  3. Організувати  науково-методичну самоосвітню діяльність на другому  етапі роботи над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та над науково-методичною проблемою РМО  "Підвищення ефективності і якості біологічної освіти шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій як умови самовдосконалення і самореалізації вчителів і учнів"
  4. Детально опрацювати  Державні стандарти та   критерії оцінювання учнів з біології  та керуватися ними в роботі протягом 2016/2017н.р.. Звернути увагу на об’єктивність і відповідність семестрового, річного оцінювання та результати ДПА і ЗНО.
  5. Продовжити роботу щодо трансформації біологічної освіти на більш якісний  і компетентнісно-спрямований рівень відповідно до нової навчальної програми з біології, особливу увагу звернувши  на нововведення – кількісні і якісні зміни до нової програми   для 8 і для рівня стандарту 10кл..
  6. Ретельно опрацювати рекомендації МОН, ДОН, ДОІППО, щодо викладання біології у 2016-2017 навчальному році, особливу увагу звернувши на  особливості викладання   у 8  і 10  класах загальноосвітніх шкіл (у відповідності до листа ДОІППО «Особливості  вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році» та листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. №1/9-437).
  7. Звернути особливу увагу на оформлення навчальної та методичної документації, ведення документації з техніки безпеки в кабінеті біології.
  8. Максимально комп’ютеризувати навчально-виховний процес. При поясненні навчального матеріалу впроваджувати ілюстровані електронні презентації та пропонувати їх учням для використання вдома як додаткове джерело інформації
  9. Посилити інтеграцію природничих дисциплін - проводити інтегровані уроки та заходи з біології, хімії, географії, фізики  з метою формування життєвих компетенцій та цілісної природничої картини світу.
  10. Поліпшити якість виконання практичної частини програми. Більше уваги на уроці приділяти організації експериментальної діяльності учнів, залучати їх до виконання завдань експериментального характеру та домашнього експерименту.  Проводити уроки узагальнення і уроки контролю знань і вмінь - контрольних робіт з біології і природознавства повинно бути по 2 на рік ( 1 – в І семестрі, і  1 – в ІІ ), виконувати їх учні повинні в окремих зошитах для контрольних робіт, до яких також можна включати інші види контролю знань і вмінь школярів, практичні роботи.
  11. Розвивати мережну взаємодію професійної спільноти учителів біології, широко використовуючи  освітні портали, соціальні мережі, сайти і блоги.. Збільшити спілкування в режимі on-line, віртуальній освітній мережі Інтернет.
  12. Особливу увагу приділяти підвищенню своєї професійної компетентності. Проводити самоаналіз педагогічної діяльності. Поширювати педагогічний досвід через участь у різноманітних педагогічних і фахових конкурсах, через публікації у фахових виданнях, виставлення матеріалів досвіду в інтернет-джерелах.
  13. Усебічно активізувати роботу з обдарованими та здібними учнями. Провести відповідну роботу, спрямовану на своєчасне виявлення обдарованих учнів та розвиток їх здібностей Спонукати учнів до творчої діяльності через організацію науково-дослідницької  роботи та участь у різноманітних учнівських конкурсах та заходах.
  14. Продовжувати роботу за такими пріоритетними напрямками:
    • формування ключових компетентностей засобами наскрізних питань природничих дисциплін; ціннісного ставлення до здоров'я під час вивчення предметів;
    • впровадження інноваційних педагогічних технологій на уроках та в позаурочній роботі, зокрема, використання ІКТ, інтерактивних методів роботи, проектної та проектно-дослідницької технологій, методів розвитку критичного мислення, створення «ситуації успіху», які збільшують пізнавальну самостійність учнів і мотивацію до вивчення предметів;
    • використання міжпредметних зв’язків, завдань професійного та практичного спрямування;
    • виявлення здібних учнів; поліпшення роботи з ними через позаурочну роботу з предметів;
    • активізація самостійної роботи учнів на уроках та при підготовці до уроків за рахунок випереджувальних завдань.
  15. Приділяти увагу:
    • розв’язанню розрахункових, експериментальних і розрахунково-експериментальних задач;
    • виконанню лабораторних дослідів учнями при поясненні навчального матеріалу;
    • узагальненню матеріалу при виконанні лабораторних і практичних робіт;
    • ознайомленню учнів із сучасними досягненнями науки;
    • формуванню екологічної культури учнів;
    • об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

ХІМІЯ

Методичні рекомендації  МОН  щодо викладання хімії

Серпнева онлайн-конференція ДОІППО  керівників РМО учителів хімії (Рекомендації ДОН)

Увага!!! Зміни до програми з хімії

Програми

Календарне планування хімія 8 клас 2016/2017

 

Затверджено

об’єднаним засіданням РМО

учителів природничих дисциплін

(географії та економіки, біології, хімії)

протокол №1 від 26.08.2016р.

Рекомендації  серпневого засідання РМО  учителів хімії

 

Закон України „Про загальну середню освіту”, нові Державні стандарти вимагають нового тлумачення змісту природничої освіти та характеру їх спрямованості. В основу навчально-виховного процесу покладаються завдання розвитку особистості:

  • формування компетентності, умінь, навичок;
  • здатності самостійного пошуку інформації;
  • прийняття рішень;
  • формування конструктивних розумножиттєвих орієнтирів.

Керуючись нормативно-правовою базою викладання хімії у 2016-2017  навчальному році та матеріалами засідання

РЕКОМЕНДУЄМО

  1. Протягом 2016/2017 навчального року керуватися діючою нормативно-правовою базою: наказами МОН України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, методичними рекомендаціями МОН України та рекомендаціями ДОІППО щодо викладання хімії  (відповідно діючих нормативно-правових документів)
  2. Закцентувати увагу на компетентнісному, діяльнісному і особистісно-зорієнтованому підходах до навчання хімії.
  3. Організувати  науково-методичну самоосвітню діяльність на другому  етапі роботи над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та над науково-методичною проблемою РМО  "Формування висококомпетентного педагогічного працівника шляхом впровадження інноваційних методів навчання та виховання в умовах розвитку сучасного соціалізуючого простору"
  4. Детально опрацювати  Державні стандарти та критерії оцінювання учнів з хімії  та керуватися ними в роботі протягом 2016/2017н.р.. Звернути увагу на об’єктивність і відповідність семестрового, річного оцінювання та результати ДПА і ЗНО.
  5. Ретельно опрацювати рекомендації МОН, ДОН, ДОІППО щодо викладання хімії у 2016-2017 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. №1/9-437), продовжити роботу щодо трансформації хімічної освіти на більш якісний  і компетентнісно-спрямований рівень відповідно до нової навчальної програми, особливу увагу звернувши  на нововведення – кількісні і якісні зміни до нової програми   для 8 і для рівня стандарту 10кл.(розвантаження).
  6. Звернути особливу увагу на оформлення навчальної та методичної документації, ведення документації з техніки безпеки в кабінеті хімії.
  7. Посилити інтеграцію природничих дисциплін - проводити інтегровані уроки та заходи з біології, хімії, географії, фізики  з метою формування життєвих компетенцій та цілісної природничої картини світу.
  8. Поліпшити якість виконання практичної частини програми. Більше уваги на уроці приділяти проектним методикам, організації експериментальної діяльності учнів, залучати їх до     домашнього хімічного експерименту.  Проводити уроки узагальнення і уроки контролю знань і вмінь - контрольних робіт з хімії  повинно бути не менш як 2 на рік ( 1 – в І семестрі, і  1 – в ІІ), виконувати їх учні повинні в окремих зошитах для контрольних робіт, до яких також можна включати інші види контролю знань і вмінь школярів, практичні роботи.
  9. Широко використовувати ІКТ при проведенні уроків та заходів хімічного спрямування, залучати учнів до створення власних презентацій.
  10. Розвивати мережну взаємодію професійної спільноти учителів хімії, широко використовуючи  освітні портали, соціальні мережі, сайти і блоги.   
  11. Особливу увагу приділяти підвищенню професійної компетентності, проводити самоаналіз педагогічної діяльності. Поширювати педагогічний досвід через участь у різноманітних педагогічних і фахових конкурсах, через публікації у фахових виданнях, виставлення матеріалів досвіду в інтернет-джерелах.
  12. Усебічно активізувати роботу з обдарованими та здібними учнями. Спонукати учнів до творчої діяльності через організацію науково-дослідницької  роботи та участь у різноманітних учнівських конкурсах та заходах.
  13. Продовжувати роботу з впровадження  інноваційних педагогічних технологій на уроках та в позаурочній роботі, зокрема, використання ІКТ, інтерактивних методів роботи, проектної та проектно-дослідницької технологій, методів розвитку критичного мислення, створення «ситуації успіху», які збільшують пізнавальну самостійність учнів і мотивацію до вивчення хімії.
  14. Формувати предметні компетентності через ключові поняття: «знає і розуміє», « уміє і застосовує», приділяти увагу розв’язанню розрахункових, експериментальних і розрахунково-експериментальних задач, виконанню лабораторних дослідів, узагальненню матеріалу при виконанні лабораторних і практичних робіт.

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites