Шановні колеги!
На даній сторінці ви знайдете інформацію щодо підготовки до нового навчального року.
2016 / 2017 навчальний рік
БІОЛОГІЯ
Методичні рекомендації МОН щодо викладання біології
Методичні рекомендації ДОН щодо викладання біології
Календарне планування біологія 8 клас 2016/2017
Затверджено
об’єднаним засіданням РМО
учителів природничих дисциплін
(географії та економіки, біології, хімії)
протокол №1 від 26.08.2016р.
Рекомендації серпневого засідання РМО учителів біології
Закон України „Про загальну середню освіту”, нові Державні стандарти вимагають нового тлумачення змісту біологічної освіти та характеру їх спрямованості.
В основу навчально-виховного процесу покладаються завдання розвитку особистості:
- формування компетентності, умінь, навичок;
- здатності самостійного пошуку інформації;
- прийняття рішень;
- формування конструктивних розумножиттєвих орієнтирів.
Керуючись нормативно-правовою базою викладання біології у 2016-2017 навчальному році та матеріалами засідання
РЕКОМЕНДУЄМО
- Протягом 2016/2017 навчального року керуватися діючою нормативно-правовою базою: наказами МОН України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, методичними рекомендаціями МОН України та рекомендаціями ДОІППО щодо викладання біології (відповідно діючих нормативно-правових документів)
- Закцентувати увагу на компетентнісному, діяльнісному і особистісно-зорієнтованому підходах до навчання біології.
- Організувати науково-методичну самоосвітню діяльність на другому етапі роботи над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та над науково-методичною проблемою РМО "Підвищення ефективності і якості біологічної освіти шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій як умови самовдосконалення і самореалізації вчителів і учнів"
- Детально опрацювати Державні стандарти та критерії оцінювання учнів з біології та керуватися ними в роботі протягом 2016/2017н.р.. Звернути увагу на об’єктивність і відповідність семестрового, річного оцінювання та результати ДПА і ЗНО.
- Продовжити роботу щодо трансформації біологічної освіти на більш якісний і компетентнісно-спрямований рівень відповідно до нової навчальної програми з біології, особливу увагу звернувши на нововведення – кількісні і якісні зміни до нової програми для 8 і для рівня стандарту 10кл..
- Ретельно опрацювати рекомендації МОН, ДОН, ДОІППО, щодо викладання біології у 2016-2017 навчальному році, особливу увагу звернувши на особливості викладання у 8 і 10 класах загальноосвітніх шкіл (у відповідності до листа ДОІППО «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році» та листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. №1/9-437).
- Звернути особливу увагу на оформлення навчальної та методичної документації, ведення документації з техніки безпеки в кабінеті біології.
- Максимально комп’ютеризувати навчально-виховний процес. При поясненні навчального матеріалу впроваджувати ілюстровані електронні презентації та пропонувати їх учням для використання вдома як додаткове джерело інформації
- Посилити інтеграцію природничих дисциплін - проводити інтегровані уроки та заходи з біології, хімії, географії, фізики з метою формування життєвих компетенцій та цілісної природничої картини світу.
- Поліпшити якість виконання практичної частини програми. Більше уваги на уроці приділяти організації експериментальної діяльності учнів, залучати їх до виконання завдань експериментального характеру та домашнього експерименту. Проводити уроки узагальнення і уроки контролю знань і вмінь - контрольних робіт з біології і природознавства повинно бути по 2 на рік ( 1 – в І семестрі, і 1 – в ІІ ), виконувати їх учні повинні в окремих зошитах для контрольних робіт, до яких також можна включати інші види контролю знань і вмінь школярів, практичні роботи.
- Розвивати мережну взаємодію професійної спільноти учителів біології, широко використовуючи освітні портали, соціальні мережі, сайти і блоги.. Збільшити спілкування в режимі on-line, віртуальній освітній мережі Інтернет.
- Особливу увагу приділяти підвищенню своєї професійної компетентності. Проводити самоаналіз педагогічної діяльності. Поширювати педагогічний досвід через участь у різноманітних педагогічних і фахових конкурсах, через публікації у фахових виданнях, виставлення матеріалів досвіду в інтернет-джерелах.
- Усебічно активізувати роботу з обдарованими та здібними учнями. Провести відповідну роботу, спрямовану на своєчасне виявлення обдарованих учнів та розвиток їх здібностей Спонукати учнів до творчої діяльності через організацію науково-дослідницької роботи та участь у різноманітних учнівських конкурсах та заходах.
- Продовжувати роботу за такими пріоритетними напрямками:
- формування ключових компетентностей засобами наскрізних питань природничих дисциплін; ціннісного ставлення до здоров'я під час вивчення предметів;
- впровадження інноваційних педагогічних технологій на уроках та в позаурочній роботі, зокрема, використання ІКТ, інтерактивних методів роботи, проектної та проектно-дослідницької технологій, методів розвитку критичного мислення, створення «ситуації успіху», які збільшують пізнавальну самостійність учнів і мотивацію до вивчення предметів;
- використання міжпредметних зв’язків, завдань професійного та практичного спрямування;
- виявлення здібних учнів; поліпшення роботи з ними через позаурочну роботу з предметів;
- активізація самостійної роботи учнів на уроках та при підготовці до уроків за рахунок випереджувальних завдань.
- Приділяти увагу:
- розв’язанню розрахункових, експериментальних і розрахунково-експериментальних задач;
- виконанню лабораторних дослідів учнями при поясненні навчального матеріалу;
- узагальненню матеріалу при виконанні лабораторних і практичних робіт;
- ознайомленню учнів із сучасними досягненнями науки;
- формуванню екологічної культури учнів;
- об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІМІЯ
Методичні рекомендації МОН щодо викладання хімії
Серпнева онлайн-конференція ДОІППО керівників РМО учителів хімії (Рекомендації ДОН)
Увага!!! Зміни до програми з хімії
Календарне планування хімія 8 клас 2016/2017
Затверджено
об’єднаним засіданням РМО
учителів природничих дисциплін
(географії та економіки, біології, хімії)
протокол №1 від 26.08.2016р.
Рекомендації серпневого засідання РМО учителів хімії
Закон України „Про загальну середню освіту”, нові Державні стандарти вимагають нового тлумачення змісту природничої освіти та характеру їх спрямованості. В основу навчально-виховного процесу покладаються завдання розвитку особистості:
- формування компетентності, умінь, навичок;
- здатності самостійного пошуку інформації;
- прийняття рішень;
- формування конструктивних розумножиттєвих орієнтирів.
Керуючись нормативно-правовою базою викладання хімії у 2016-2017 навчальному році та матеріалами засідання
РЕКОМЕНДУЄМО
- Протягом 2016/2017 навчального року керуватися діючою нормативно-правовою базою: наказами МОН України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, методичними рекомендаціями МОН України та рекомендаціями ДОІППО щодо викладання хімії (відповідно діючих нормативно-правових документів)
- Закцентувати увагу на компетентнісному, діяльнісному і особистісно-зорієнтованому підходах до навчання хімії.
- Організувати науково-методичну самоосвітню діяльність на другому етапі роботи над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та над науково-методичною проблемою РМО "Формування висококомпетентного педагогічного працівника шляхом впровадження інноваційних методів навчання та виховання в умовах розвитку сучасного соціалізуючого простору"
- Детально опрацювати Державні стандарти та критерії оцінювання учнів з хімії та керуватися ними в роботі протягом 2016/2017н.р.. Звернути увагу на об’єктивність і відповідність семестрового, річного оцінювання та результати ДПА і ЗНО.
- Ретельно опрацювати рекомендації МОН, ДОН, ДОІППО щодо викладання хімії у 2016-2017 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. №1/9-437), продовжити роботу щодо трансформації хімічної освіти на більш якісний і компетентнісно-спрямований рівень відповідно до нової навчальної програми, особливу увагу звернувши на нововведення – кількісні і якісні зміни до нової програми для 8 і для рівня стандарту 10кл.(розвантаження).
- Звернути особливу увагу на оформлення навчальної та методичної документації, ведення документації з техніки безпеки в кабінеті хімії.
- Посилити інтеграцію природничих дисциплін - проводити інтегровані уроки та заходи з біології, хімії, географії, фізики з метою формування життєвих компетенцій та цілісної природничої картини світу.
- Поліпшити якість виконання практичної частини програми. Більше уваги на уроці приділяти проектним методикам, організації експериментальної діяльності учнів, залучати їх до домашнього хімічного експерименту. Проводити уроки узагальнення і уроки контролю знань і вмінь - контрольних робіт з хімії повинно бути не менш як 2 на рік ( 1 – в І семестрі, і 1 – в ІІ), виконувати їх учні повинні в окремих зошитах для контрольних робіт, до яких також можна включати інші види контролю знань і вмінь школярів, практичні роботи.
- Широко використовувати ІКТ при проведенні уроків та заходів хімічного спрямування, залучати учнів до створення власних презентацій.
- Розвивати мережну взаємодію професійної спільноти учителів хімії, широко використовуючи освітні портали, соціальні мережі, сайти і блоги.
- Особливу увагу приділяти підвищенню професійної компетентності, проводити самоаналіз педагогічної діяльності. Поширювати педагогічний досвід через участь у різноманітних педагогічних і фахових конкурсах, через публікації у фахових виданнях, виставлення матеріалів досвіду в інтернет-джерелах.
- Усебічно активізувати роботу з обдарованими та здібними учнями. Спонукати учнів до творчої діяльності через організацію науково-дослідницької роботи та участь у різноманітних учнівських конкурсах та заходах.
- Продовжувати роботу з впровадження інноваційних педагогічних технологій на уроках та в позаурочній роботі, зокрема, використання ІКТ, інтерактивних методів роботи, проектної та проектно-дослідницької технологій, методів розвитку критичного мислення, створення «ситуації успіху», які збільшують пізнавальну самостійність учнів і мотивацію до вивчення хімії.
- Формувати предметні компетентності через ключові поняття: «знає і розуміє», « уміє і застосовує», приділяти увагу розв’язанню розрахункових, експериментальних і розрахунково-експериментальних задач, виконанню лабораторних дослідів, узагальненню матеріалу при виконанні лабораторних і практичних робіт.